.recentcomments a{display:inline !important;padding:0 !important;margin:0 !important;}
Uthållig och stark
Hälsa & Fitness
KrönikorTräning.Uthållig & Stark med Frida

Vänta inte in dina nyårslöften- börja nu!

Fler än jag som njuter av julledighet?  Att vara ledig för mig innebär lyxen att kunna träna närsomhelst på dagen och kanske till och med hinna med att träna två pass om jag jag känner för det. Och bäst av allt. Ingen tidspress.
Jag vet det är lätt hänt att luta sig tillbaka i soffan med familjen och mumsa vidare på de där mindre goda chokladbitarna i Alladdinasken och tänka “att efter nyår börjar jag”. “Efter nyår börjar mitt nya liv”. “Då ska jag sluta äta godis och börja träna”.

I stället för att vänta in det där nyårslöftet, utnyttja ledigheten till att komma igång nu!
För varför ska man missa alla lediga dagar när förändring handlar mycket om att våga kasta sig in i ‘förändringens fyra rum’ och köra! Eller hur?

Bara kasta sig ut? Hur börjar man då?

Här kommer mina tips på hur du kommer igång NU:

  1. Många gym har prova-på eller öppen gästträning under jul. Passa på att nyttja detta med att testa någon klass du inte gått på tidigare. SATS t.ex. har prova-på vecka fram till nyår så spana in ett gym nära dig och ring och boka!
  2. Träna hemma! Välj 5-10 övningar som du gör 1 min vardera. Se förslag på övningar nedan
  3. Ut och powerwalka, använd viktväst! (och kanske broddar :))
  4. Gå inte ut för hårt i början, välj därför gärna en lugn träningsform så att du får mjukstartat.
  5. Boka tid med en Personlig Tränare. Ja, det finns PT som jobbar i mellandagarna och har tider!

 

Kör så det rycker nu och behöver du förslag på övningar är det bara att spana in bloggen imorgon då det kommer upp förslag på lite olika pass!

Annons

Lämna en kommentar