.recentcomments a{display:inline !important;padding:0 !important;margin:0 !important;}
Uthållig och stark
Hälsa & Fitness
Träning.Uthållig & Stark med Frida

Rörlighetsutmaning – split till midsommar!

Jag behöver ett träningsmål. 
Något som känns kul och görbart.

Springa Vårruset vore jättekul och för att inte prata om att springa ett maraton! Men även om jag igår kunde springa 100 meter  till spårvagnen utan vare sig smärta eller  nervpirr i fingertopparna tänker jag inte stressa med löpningen. Löpning  ger tyvärr väldigt stor belastning i nacken och jag vill inte vara korkad och göra sådant som provocerar Inser att jag får släppa tankarna på löpning.

Hur sugen jag än är och hur avundsjuk jag än blir på alla andra som kan välkomna våren med en härlig löprunda som flitigt delas på Instagram…
Nä! Fokus på det jag KAN göra! Inte det jag inte kan göra!

Så vad kan ett kul och inspirerande träningsmål vara efter en nackoperation??
Hmm…

Jag läste att PT:n Sara Wiss har ett kul rörlighetsmål till sommaren.
Nämligen att gå ner i split.
Du vet när ett ben pekar fram och ett bak. Yogamänniskor och gymnaster brukar vara väldigt duktiga på det! Jag har aldrig varit särskilt rörlig så att lägga fokus på att bli rörligare känns faktiskt kul!

Ja, i morgon får mitt nya träningsmål träda i kraft:

  • Ner i split till midsommar!

 

Häng på vettja?!!
Det enda som kan hända är att du blir rörligare!?

Nedan kan du se ett klipp på  uppvärmningsrörelser jag brukar göra för att bli  rörligare i höfter, höftböjare, framsida -och baksida lår!
Du får även se hur långt det är kvar innan jag kan gå ner i split!

 

 

Annons
[adl-post-slider id='33828']

Lämna en kommentar