Uthållig och stark
Hälsa & Fitness
Uthållig & Stark med Frida

HIIT och Streetdance

Vikarierade för en kollega i förmiddags på en Hi Intensityklass och passade även på att ha lite PT kunder. När klockan ringde åtta och både min sambo och mina hundar snusade vidare blev jag lite avis får jag erkänna. Men efter kaffe och en stor portion vaniljyoghurt med kesella och två ägg var jag på banan!

Deltagarna fick jobba hårt idag och dagens pass var en 15minuter lång  AMRAP med endast egen kroppsviktsövningar.

  • 10 SHUTTLE RUN
  • 100 AIRSQUAT
  • 25 BURPEE
  • 75 MOUNTAIN CLIMBER
  • 25 PUSH UP

Efter klassen tränade jag baksidan. Baksida ben, rygg, triceps och vader. Baksidan borde vara en större prioritet att träna för många. Vi är framför kroppen större delen av dagen och för att få en bättre balans i kroppen och förebygga skador är det därför bra att träna baksidan. Mycket dragövningar! Men om jag hypotetiskt bara skulle få välja en enda ryggövning, att göra resten av mitt liv, så är det givetvis pullups!

pullup

pullupup

 

Sen var jag vrålhungrig och skyndade hem för att äta. Snabba kycklingstrimlor från Kronfågel är jag evigt tacksam för! Det går fort att tillaga, blir gott och passar att äta ihop med det mesta. Vart inte mer kulinariskt idag än mathavre och paprika med lite Bearnaisesåstill. Hann precis smälta maten innan jag åkte iväg till SATS på Hötorget för att möta min kompis Jenni och dansa Street Dance!

Jättekul! Så mycket energi och sköna moves. Tiden bara flög iväg och jag längtar redan till nästa gång!! Mitt coola linne kommer från Sportamore ur Sveas kollektion!

streetdance

Nu sitter jag nöjd i soffan och äter Nutella direkt ur burken och dricker the. Balans kallas det!

Trevlig söndag kväll på er! kram

Annons

Lämna en kommentar